Teljes vezérlés átalakított 70ccm-es versenyhenger (Piaggio)
Több kérésnek eleget téve kerestünk Piaggiora is, egy megfelelő anyag összetétellel rendelkező hengert. Ami bírni fogja a terhelést a bele csalt plusz lóerők végett. ;)
A henger alapbol egy igazán prózus,magas grafit, és crómtartalommal (Mina-Crom) rendelkezik. Ezért döntöttünk így ,hogy ezt a hengert nitridálás nélkül,csak vezérlés átalakítással dobunk piacra. Tény, hogy nem várhatjuk ugyan azt a tartósságot mint ha elvégeztük volna a nitridálást . De így sem lesz a tartóssággal gond..
A henger maximális teljesítményéhez a blokkot fel kell marni e művelet nélkül is jól működik,de a maximum eléréséhez elengedhetetlen (kb1Le). Ehhez sablonul ott a hengertalpemelő.
A hengerről: Optimális fordulata 12000-13000/RPM körülire kalibrálható konfiguráció fügvényében. Ebből is látszik ,hogy besorolása a Mid-Race felett, inkább a High-End közzé sorolható. A Polini Evo3-as hengerhez hasonlítva is látszik,hogy az átömlőcsatornái is jóval nagyobbak,szélesebbek. Áramlás technikailag minden szempontból a maximális forgácsolást elértük! A szetthez hengerfej nem jár de a küldött hagyományos 4szögletű Piaggio vizes hengerfejet hozzá alakítom,ebben az árban.. Ami nagyon fontos,a hengerhez jár egy 2mm-es hengertalp emelő. Direkt így konstruáltam ki a jobb forgattyúsház feltőltése végett!
A dugattyú: A dugattyú ezüstötvözetű,ami színében is látszik a hagyományos dugyttyú mellett. Azon felűl a dugattyú felülete kissé bordás az olajbentartás végett,így kevesebb súrolódást és gyorsabb fordulatfutást érünk el.
A gyűrű: Nagy keménységű kromacél trapézgyűrű 1db.
Konfiguráció: Ehhez a hengerhez szükség lesz előgyújtás szabályzós gyújtásra, a maximális teljesítmény elérése érdekében. (A lapomon meg találod) De minimum egy 1,25ös eltolt ledkerék ékre!
Karburátor: Min 19es Dell”Orto és feljebb…..
Főtengő:Ha jó a főtengelyed rövid ideig azzal is használhatod,de mindenkép egy telisonkás fötengelyre kell cserélned .Ez lehet min: RMS, Motoforce…feljebbi kategória Hebo, Polini, műanyag telisonkások.
Kipufogó: Giannelli Shot,Top Nardó,Yasuni C20, 21,Polini Evo, For Race, Malossi MHR,vagy replika.
Össze szerelésnél nincs szükség tömítésre, a hengertapemelő mind két oldalát tömítőpasztával kenjük be pl :loctite.
De nagyon fontos, a blokkon semmilyen tömítésmaradvány ne maradjon!