HS Tuning Előgyújtás szabályzós gyújtás elektronika (Piaggiohoz és Minarellihez elsősorban)
Mint ahogy ígértem a „várható termékek” listájában, elkészítettük ezt a gyújtást. Ami azt illeti, jó ideje kész van de dobozolás és még más teendők végett csak most tudom bemutatni.
Ez a gyújtás igazi áttörést jelent minden tuningolt motornál! Mint írtam az elve: Az indulásnál, hogy drasztikus gyorsulást érjünk el nagy előgyújtás kell, majd 8000RPM felett az előgyújtási szög fordulatszám arányában való csökkentése szükséges.
Miért is jó ez? Mint tudjuk motorunk egyfajta lengőrendszer, amely gyakorlatilag a gázok lengése alapján működik. Ebből következik, hogy a gázok is mint egyfajta közeg, tehetetlenséggel is rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy ez a feltöltés nagyon magas fordulaton „időt” igényel. A maximális teljesítmény elérése érdekében hengerünknek mindig ”túltöltöttnek” kell lennie. Ezt a késleltetést előgyújtásunk csökkentésével érjük el!
A gyújtásról: A gyújtást egy magas frekvenciás - épp ezért, nagyon magas fordulaton is precízen és megbízhatóan működő - SMD tirisztor vezérli. Ez a gyújtás elméleti síkon 20000RPM-en is megbízható! A gyakorlatban 16000ig mertük próbálni a motor élettartamát féltve. :)
Sajnos belsőrotoros gyújtáshoz nem tudtuk maradéktalanul össze állítani,így oda nem javaslom a beépitését! :( De beépíthető bárhova, ami gyújtótekerccsel ,és jeladóval rendelkezik.
Minarellihez ,Yamaha gyújtáshoz , trafónélkül is lehet, úgy 13500ft a szett!
Beépítése nagyon egyszerű!
Beépítési javaslat: Az eltolt lendkerék éket úgy helyezzük be, hogy előre, előgyújtási irányba mutasson!
Szinek - Piaggio ( értelem szerűen...)
Piros: jeladó
Zöld: Gyújtótekercs (leállításhoz más típusnál, ezt kell testelni pl. Minarelli)
Fehér: Test ,ennek meg szakítása a leállítás.
Fekete: Test (trafó alá,vázhoz)
Sárga: Trafó +
Szinek -Minarelli
Gyújtás - Motor
Piros - Piros/fehér
Fehér - Test
Zöld - Fekete/piros
Zöld/sárga - Fekete/fehér
Fekete - Test(trafó alá)
Sárga - Trafó +