Hajtókar szett Piaggio és Minarelli blokkos robogókhoz

13,000 Ft.

 

Mint ígértem, más gyártók által gyártott alkatrészeket is tesztelünk. Ha tuning szempontból átalakíthatónak és jónak tartjuk, akkor felkerül a lapunkra!

Itt az első példa, amely ékesen bizonyítja: nem mindig célszerű a híres gyártók termékeinek sokszor gyenge kivitelét, irreálisan magas áron megvenni. Most egy olcsóbb hajtókart teszteltünk átalakítva tuning célokra.
A hajtókar tán az egyik legfontosabb alkatrész tuningolt motorunkba. Ne felejtsük el, hogy az összes robbanási (terjeszkedési) erőt ennek az alkatrésznek kel közvetíteni a hajtásra! Éppen ezért ennek az alkatrésznek keménynek, könnyűnek és bizonyos helyeken lágyabbnak is kell lennie. A hajtókar közepén a lágyítás nyoma jól látszik, ennek lényege, hogy kritikus esetben inkább hajlásra legyen hajlamosabb és így elkerülve a szakadást vagy törést, ami nagyon nagy károkat tudna okozni motorunkban! A könnyűség szintén fontos szempont, mivel ez egy felesleges vonszolt tömeg, ami jobb volna, ha nem is létezne. :) A hajtókar kialakításán jól látszik,hogya felsőtűgőrgő futófelületén is kenő furatot helyeztek el. Az alsón pedig több olajbeengedő nyílás is található.

Az első lépések mielőtt érdemileg foglalkozunk az alkatrésszel:

  1. Keménység mérés: 57HRC.
  2. Statikus, és dinamikus tesztek a kritikus pontokon.
  3. Méret és felület ellenőrzés, alsó és felső furatokon!

Alul:24,022 Felül:17,00mm
Súly: 6,7dkg Manapság ritka , de az oldalnézeti ábrán látszik, hogy sűllyesztékben kovácsolt, zömített hajtókarról van szó!

A különbségek,  amit átalakítottunk rajta:

Szélességét csökkentettük, hogy ezekbe a modellekbe beépíthető legyen.
Gyártottunk speciális vállas csapot, mivel a Piaggio és a Minarelli is 16-os alsócsappal van gyártva.
Ez a hajtókar 18-as alsócsappal rendelkezik,a tűgőrgő futófelületén!
A képeken is jól látszik hogy ,tűgörgő kosara jóval masszívabb, ólombronz bevonatú (hasonló tulajdonságokkal bír, mint az ezüstözött) és 2 mm-el hosszabb tűgörgőkkel van ellátva!

A teszteket, mint mindig a következő konfigurációval hajtjuk végre:

  • Derbi GP1 Revolution
  • Henger: Polini evo3 és HS Tuning 50mmes dugattyús aluhenger
  • Főtengely: Hebo HPC Racing főtengely (ebbe lett beépítve a hajtókar)
  • Karburátor: Mikuni TM24
  • Kipufogó: Malossi MHR Team II
  • Olaj: Agip Speed 2T

 
A tapasztalatok 4860km után:

Semmiféle elváltozást, méretkülönbséget nem tudtunk mérni!

Minket meggyőzött!  Igény szerint be is építjük,és centírozzuk!
 

Ár:13,000 Ft.