Hajtókar szett Piaggio és Minarelli blokkos robogókhoz
Mint ígértem, más gyártók által gyártott alkatrészeket is tesztelünk. Ha tuning szempontból átalakíthatónak és jónak tartjuk, akkor felkerül a lapunkra!
Itt az első példa, amely ékesen bizonyítja: nem mindig célszerű a híres gyártók termékeinek sokszor gyenge kivitelét, irreálisan magas áron megvenni. Most egy olcsóbb hajtókart teszteltünk átalakítva tuning célokra.
A hajtókar tán az egyik legfontosabb alkatrész tuningolt motorunkba. Ne felejtsük el, hogy az összes robbanási (terjeszkedési) erőt ennek az alkatrésznek kel közvetíteni a hajtásra! Éppen ezért ennek az alkatrésznek keménynek, könnyűnek és bizonyos helyeken lágyabbnak is kell lennie. A hajtókar közepén a lágyítás nyoma jól látszik, ennek lényege, hogy kritikus esetben inkább hajlásra legyen hajlamosabb és így elkerülve a szakadást vagy törést, ami nagyon nagy károkat tudna okozni motorunkban! A könnyűség szintén fontos szempont, mivel ez egy felesleges vonszolt tömeg, ami jobb volna, ha nem is létezne. :) A hajtókar kialakításán jól látszik,hogya felsőtűgőrgő futófelületén is kenő furatot helyeztek el. Az alsón pedig több olajbeengedő nyílás is található.
Az első lépések mielőtt érdemileg foglalkozunk az alkatrésszel:
- Keménység mérés: 57HRC.
- Statikus, és dinamikus tesztek a kritikus pontokon.
- Méret és felület ellenőrzés, alsó és felső furatokon!
Alul:24,022 Felül:17,00mm
Súly: 6,7dkg Manapság ritka , de az oldalnézeti ábrán látszik, hogy sűllyesztékben kovácsolt, zömített hajtókarról van szó!
A különbségek, amit átalakítottunk rajta:
Szélességét csökkentettük, hogy ezekbe a modellekbe beépíthető legyen.
Gyártottunk speciális vállas csapot, mivel a Piaggio és a Minarelli is 16-os alsócsappal van gyártva.
Ez a hajtókar 18-as alsócsappal rendelkezik,a tűgőrgő futófelületén!
A képeken is jól látszik hogy ,tűgörgő kosara jóval masszívabb, ólombronz bevonatú (hasonló tulajdonságokkal bír, mint az ezüstözött) és 2 mm-el hosszabb tűgörgőkkel van ellátva!
A teszteket, mint mindig a következő konfigurációval hajtjuk végre:
- Derbi GP1 Revolution
- Henger: Polini evo3 és HS Tuning 50mmes dugattyús aluhenger
- Főtengely: Hebo HPC Racing főtengely (ebbe lett beépítve a hajtókar)
- Karburátor: Mikuni TM24
- Kipufogó: Malossi MHR Team II
- Olaj: Agip Speed 2T
A tapasztalatok 4860km után:
Semmiféle elváltozást, méretkülönbséget nem tudtunk mérni!
Minket meggyőzött! Igény szerint be is építjük,és centírozzuk!