Dugattyú holtpontmérő és blokkoló

3,000 Ft.

Nagyon fontos motorunk gyújtás összeállításánál, hogy pontos adatokkal állítsuk be belső rotoros gyújtásunkat. Amennyiben erre nincs pontos adatunk, gyújtásunk  meghatározó értekei se lesznek igazak. Tehát a gyárilag megadott  kiindulási pont pontos beállítása a legfontosabb!

Lehet kapni drága és egy funkciós eszközöket erre a célra. De az a kis eszköz magában foglalja a pontos mérőeszközt és a dugattyú blokkoló funkciót is. Használata nagyon egyszerű! Ehhez csak egy pontos tolómérő szükséges, ha van akkor akár 0,02mm pontossággal is képesek lehetünk a beállításra. Lépésenként be is mutatom a használatát.

1. A gyertya helyére gyertyakulccsal tekerjük be tövig az eszközt. Húzzuk meg de közel sem annyira mint ha gyertya lenne!

2. Miközben mozgatjuk a dugattyút finoman a holtpont környékén, (vagy a lendkerék felől, vagy a variátor felől) imbuszkulccsal  tekerjük a belső csavart míg a dugattyút érezzük.  Addig tekerjük, míg legkisebb erővel épp csak érinti a holtpontot. Innen már meg van a holtpontunk.

3. Ekkor kivesszük a mérőeszközt és pontos mérést végzünk teljes hosszban rajta. Tudnunk kell, hogy az a belső rotoros gyújtásunk milyen beállítási értékkel rendelkezik. Ez esetben holtpont előtti 1,5mm a megadott.

4. Tehát a mért összeghez hozzá adunk ez esetben 1,5mm-t. Úgy a legegyszerűbb, ha lenullázzuk a tolómérőt a hosszmérési adatnál és nullázás után beállítjuk a + 1.5mm-t és fixáljuk. Innen már csak a belső csavart kell addig tekernünk míg pontosan nem illik a tolómérő pofája közzé. Ez nem fog elmozdulni mivel 1 gumigyűrű van belül a csavaron, hogy kissé szorosan lehessen tekerni lógás nélkül a belső csavart.

5. Ez után betekerhetjük a mérőeszközünket gyertyakulccsal. Már csak annyi dolgunk van ,hogy motorunk forgásirányának meg felelően forgatva, a dugattyú koppanásáig tekerjük a főtengelyt. Innen már csak össze kell állítani jelre a rotort és az állórészt.

A dugattyú blokkolásról: Azért mert ez egy blokkoló eszköz, mindenképp tartsuk szem előtt, hogy milyen erővel terheljük meg a dugattyú tetejét. Nagy terhelésnél félő lehet a dugattyú károsodása is! Használatáról csak annyit, hogy tekerjük be teljesen a belsőcsavart és húzzuk meg.

Ár:3,000 Ft.