Dugattyú (átmérő 50mm)
A dugattyú nagy előnye a többihez képest, hogy 8% -al magasabb a szilícium tartalma, ezáltal kisebb a hőtágulása. Ami érdekesség, hogy megközelítőleg 7- 8% -ban tartalmaz még titánt is, a sokkal jobb kopásállóság elősegítése végett. Egyértelműen látszik, hogy keskeny fejével ez a dugattyú nagy fordulatú,nagy igénybevételű motorokhoz lett kifejlesztve.Nagyobb átmérője ellenére, (mivel ez egy könnyített dugattyú) a súlya mégis megegyezik a vertex kisebb átmérőjű (47,6mm) dugattyújával. A dugattyúban a csapszeg kenését olajfuratokkal láttuk el. A gyűrűkről sem felejtkeztünk meg, 1,2mm-es Keystone (japán) trapéz krómacélgyűrűt kapott. Ennek a gyűrűprofilnak a lényege, hogy a robbanás utáni gáz terjeszkedése kényszeríti lefelé a dugattyút és gyűrűt, ennek a profilnak köszönhetően még intenzívebben tud a henger falra tapadni. Ezáltal nagy részben lecsökken a lefúvás veszélye a gyűrű alatt.A dugattyúbol A,B,C,D méretben van ,a lépcső: 0,02mm.Kifejezetten ajánlom újrahüvelyezett hengerekhez, ahol már sokkal nagyobb dugattyút is belerakhatunk, anélkül, hogy fel kellene marni a forgattyúsházat. Csapszeg 12 mm, fejmagasság 19 mm. Az összes eredetileg 47,6mm-es ,újrahüvelyezett versenyhengerekhez használható! Az 50mm-es furattall súroljuk a 80ccm-es kategóriát! ;)