Ditech tuning.
2010-ben vettem meg az első robogómat, egy Aprilia SR50 Ditech-et (morini blokkos). A motor üzemképes volt és ment 70km/h végsebességgel. Ez a sebesség egy darabig elégnek is tűnt, de mivel országúton is használtam (dolgozni járni),mindig mindenki elment melettem. Nem az zavart, hogy megelőznek, hanem az, hogyan.
Ekkor kezdtem keresni Ditech-hez tuningot. Sikerült szerezni egy használt Polini hengert és egy Malossi ECU-t. A hajtást is rendbetettem.
Egészen jól sikerült az összehangolás, jóval 100km/h feletti végsebesség lett az eredmény.(http://www.youtube.com/watch?v=1wlFRhGWAV8)
De még mindig nem voltam elégedett és kerestem a további tuning lehetőségeket.Ekkor találtam rá a HS tuning oldalára.
Sanyival telefonon megbeszéltük a lehetőségeket.És kértem tőle, hogy a Ditechbe erőltessünk bele, egy 50mm-es HS dugattyút ,2db króm acél trapézgyűrűvel.Természetesen a tuninghoz szükséges többi alkatrészt is cseréltük, amik szintén HS alkatrészek, hajtókar, főtengely csapágy, hengerfej átalakitás (http://www.youtube.com/watch?v=ZvWTZuhDFxU&feature=related).
A motort összeraktam és komolyabb behangolás nélkül ki is próbáltam.
Most ért a meglepetés. Mivel bejáratós még nem mertem neki húzni, de igy is eszméletlenül gyorsult a motor. A régi végsebességem már most a múlté, és még mindig kevesebb mint 3liter/100km fogyasztással.
Nagyon köszönöm Sanyinak ezt a jól kiszámitott és precizen elkészitett tuning kittet.
Most már elmondhatom, hogy a boltokban lévő két hengerszethez (Polini, Malossi) még egy brutális teljesitményű henger is csatlakozott / a HS /.
Köszönöm a kiváló munkát.
Tisztelettel: Helyes Tibor