Cpi Hussar tuning
Ott kezdődött az egész, hogy a fekvő, levegős, rövid minarelli blokkos CPI Hussar robogóm gáz-olaj huzal elosztója megadta magát. Olaj nélkül persze nincs élet, kenés nélkül a dugó, henger, tűgörgők, főtengely csapágyak megadták magukat, plussz a gyári membrán ház fémlapjából is hiányzott egy darab. Nagyon furcsa hangja volt a motoromnak, alig lehetett berúgni.
Itt jött a képbe Sanyi, egy telefon és máris egyeztettünk. Személyesen megbeszéltük a lehetőségeket, odáig jutottunk, hogy ha már teljesen szét lesz szedve a blokk, akkor tuningoljunk egy „kicsit”. Az új tuning elemek: a már meglévő Parmakit 70-es vas hengeremet újra felfúrta, hónoltatta, vézérlését átalakította és a tartósság érdekében természetesen nitridálta. A hengerhez a régi Gianelli Next kipufogót lecseréltük egy Reverse-re, utólag kiderült jó választás volt, jól harmonizál a fokolt 70-es vashengerrel. A főtengely beórázásra került, új átalakított NTN főtengely csapágyakat kapott, jobb olaj kenési adottságokkal. A dugó is Sanyi féle gyártmány, emelt titán és szilicium ötvözetből készült a tartósság és a kisebb hőtágulás miatt, 2 db krómacél trapézgyűrűvel. A csapszeg felül maradt 10-es, alól 18-as ólom-bronzkosaras természetesen új tűgörgőkkel. A hajtókar szintén Sanyi féle megerősített anyagú egyedi gyártmány. A gyújtás is egyedi tuninggyújtás, szabályzás nélküli, Sanyi féle megbízható termék amihez egy 1,25-ös eltolt lendkerék éket is párosított. Potom pénzért szereztem egy Hebo next-G variátort, kapott a motor egy új Malossi külső variátor tárcsát, Malossi Red levegőszűrőt, Malossi Sport membránházat 0,3-as karbonlapokkal, Motorforce szívócsonkot, 17,5-ös Dellorto karburátort 90-es főfúvókával, Malossi X-belt kevlár szíjat, piros Malossi Kontrasztrugót, kicsi piros Malossi kuplunrugókat. Indulásnál nem harapott annyira a motor, de ezt finomhangolással: újragörgőzéssel illetve a variátor hézagolásával megoldottam. Néhány elem a mocin újra lett fújva, mostmár méltón viseli a motor Sanyi saját tuning matricáit is. Az eredmény egy tartós, dinamikus, nagyon jó gyorsulású, városban is jól használható robogó lett.