Aprilia SR Di-Tech tuning

Egy 2009-es évjáratú Aprilia SR50 Di-Tech Factory átalakításához kértem Sándor segítségét.Akinek ilyen van az tudja mit tud alapon fojtáskivétel után a gép, de röviden leírom:50km/h-ig viszonylag megfelelő de egyenetlen gyorsulás, majd hosszú "szenvedés" után olyan 75/80km/h sebesség melyet ideális körülmények között, ha már felgyorsult és nincs ellenszél tartani is tud.Az óra szerinti maximum amit ki tudtam hozni belőle 94km/h,de ehhez már erősen be kell feküdni a motornak és némi lejtő sem ártott.
Sándortól azt kértem,hogy olyan motort építsen nekem ami minden körülmények között tartani tudja (leszámítva a viharos szemvbeszelet) 80-90km/h-t és talájunk egy jó kompromisszumot a gyorsulás,végsebesség,tartósság között. Nem kötöttem meg a kezét költség oldalon így bár hasznátan beszerzett és általa felújított alkatrészekből is megoldhattuk volna sokkal olcsóbban, mindenből újat vettünk. Hogy mik voltak ezek:
70-es malossi henger elektronikával,malossi variátorszíj,Gianelli kipufogó 70-es hengerhez.No és az apróságok,görgők rugók,nyomórugó,króm dugattyúgyűrű(a malossi által szállított oválisabb volt mint egy rögbilabda,nagy csalódás a gyártóban). Így az egész "művelet" a beszerzéstől a kész motorig mindössze 2 hétig tartott.Összköltséget nem írok ezt újban mindenki kiszámolhatja maga,de használt felújítottból fele-harmadából megoldható szerintem.

Amit kaptam:
Röviden az amit amit megrendeltem! Remekül hangolt kiváló motort,hangra vezetési élményre,érzetre olyan amilyent szerettem volna!
Az első villát kissé kiemelve,de a kereket nem felemelve(így optimális) induló,majd 85-90 km/h-ig egyenletesen gyorsuló motort.A 80-90 körüli sebességet elérve azt gáz visszaengedéssel is tartani tudja.A malossi elektronika úgy szabályozza az injektort,hogy a folytószelep majdnem teljes nyitásakor adja a többletbefecskendezés utasítást az injektornak.Figyelem! 99km/h-nál többet nem tudtam menni vele! A blokk ennyit bír és az elektronika is eddig enged! Azonban ez nem csalódás!Aki gyorsabban akar menni az vegyeb 125-öst vagy cseréljen végáttételt és várja ki azt a 2 percet amíg a 70-es hajlandó lesz 100 fölé menni. Persze óra szerint. A 80-at autó mögött menve ellenőriztem,az megegyezett az autó sebességmérőjével,de hát az is szándékosan felfelé "csal".
Sokan mondják,hogy a Di-Tech nehezen illetve drágán tuningolható! Hogy nehezen azt elhiszem, mert szakértelem kell hozzá,de alkartészek nem drágábbak mint a porlasztóshoz. Bízzuk szakemberre és akkor nincs jobb a Di-Tech-nél. Alacsony benzin és rendkívül alacsony olaj fogyasztás, tuning nélkül is jobb teljesítmény mint a porlsztós.Ha tanácsolhatom bízzuk a motorunkat valóban jó szakemberre mert amilyen egyszerűnek látszik egy ilyen gép annyira csúnyán el is lehet rontani!
A nitridálás előnyeiről most nem tudok nyilatkozni,majd talán 30ezer kilóméter után megnézetem Sándorral,hogy mennyire ovál a henger! :)
Egyetlen probléma van,hogy sajnos közúti forgalomban nem használhatom a motort.Az itt leírtakat tapasztalataimat is mind zárt versenypályán szereztem! :)