Új Piaggio,honda,peugeot, főtengely csapágy.
Egy külföldön versenyző kedves ismerősöm invitálására teszteltem tavasz óta ezt a csapágyat. Amit ők használnak saját berkekben versenycélra robogójukban. Most érett meg ez a dolog mire tudok véleményt mondani róla. Ez a csapágy semmilyen katalógusban nem szerepel adottságait tekintve. Kizárólag versenycélra gyártják holland megrendelésre. Néhány garnitúrával rendelkezem a készlet erejéig. Első ránézésre is látszanak a különbségek a megszokott piaggio csapágyhoz képest. Nevezetesen itt csak 8db masszív nagy átmérőjű golyót találunk,hasonlóan az SKF müanyag kosarashoz . Igen ám ,csak itt még annál is nagyobbak a golyóméretek. Ennek változtatásnak több hasznos oka van. Először is, a kevesebb golyószán magasabb fordulatszámot eredményez,a nagyobb golyók meg nagyobb felfekvő felületük végett ,jóval nagyobb terhelést képesek elviselni. Látszik is ,hogy a feleslegesen vastag külsőgyűrűt is hasznosra fordították,hogy minél nagyobb átmérőjű golyók kaphassanak helyet. A tavasz óta belehajtott 2930km meg győzött,hogy tudtak valamit a hollandok mikor ezt megalkották A tesztet mint mindig, a leg erősebb hengerrel és a legmostohább körülmények közt hajtottuk végre. Csumagázon 70km-es szakaszokat, pihenők nélkül 50mm-es dugattyús (HS big hammer) hengerrel, 25LE környékén és közel 130km/órás sebességgel,12000es fordulaton. Kb így telt el ez a 2930km! Komolyan már azon gondolkodtunk,hogy le eresszük az olajat a motrobol és így hajtjuk tovább hátha így tönkre tudjuk tenni. :) Persze nem tettük,a hengert jobban féltettük ennél.. Így bátran ajánlom mindenkinek aki versenyzik ,és aki csak hétköznapi céllal használja motorját.